Vandringen till Arthur's Seat

Idag hade vi egentligen planerat att ta en sväng på stan och kika runt i butiker och museer, men eftersom vädret visade lite sol bestämde vi oss för att vandra istället. Vandring är helt nytt för mig. Har aldrig gjort det innan och efter den här vandringsturen så är jag frälst. Jag älskar att vandra.
 
 
Jag tog kanske inte de bästa kläderna på mig. Det blev allderes för varmt med en för tjock jacka och jag önskade också att jag tog med lite bättre skor, men gympaskorna fick stanna hemma för att göra plats för annat. Inte så bra planerat. Även om jag tog för varma kläder och kanske inte de bästa skorna så såg jag att många hade gjort helt andra val av kläder som ballerinaskor och skinnjacka. 
 
 
  
  
 
 
Vackert, ellerhur? Här är vi nästan framme vid den högsta punkten. Bilden nedanför tog jag när vi stod på toppen. Högsta punkten på kullen Arthur's Seat. Så makalöst vackert i verkligheten så bilderna ger ingen rättvisa. När man står på toppen ger det en sådan frihetskänsla som inte går att beskriva. Jag ville bara hoppa utför klippan och flyga över hela staden och andas in den friska luften. 
 
 
Upp