Trevligt men regnigt Edinburgh

Vi är framme i Edinburgh. Gud vad jag är förälskad i alla magnifika historiska byggnader. Ja ni, jag lever min Outlander-dröm nu. Jag såg faktiskt en reklamskylt med Sam Heughan för Barbour i närheten av vårt hotell. Trodde nästan att han var på riktigt. Och den skotska dialekten – den har jag lite svårt att förstå. Jag hör inte var de säger och får verkligen, verkligen lyssna ordentligt för att humma mig till vad det pratas om. Annars upplever jag alla här som väldigt trevliga. 
 
 
 
 
Lägenheten vi bor i är liten och mysig, så vi trivs! Känns bra att ha ett kök så vi kan laga enklare måltider och förvara frukost och så i kylskåp. Det enda minuset med lägenheten är att det är heltäckningsmatta i hela lägenheten. Jag tycker det känns så smutsigt även om det är varmt och skönt för fötterna. Det är heltäckningsmatta i hela byggnaden, även i korridoren utanför lägenheten. Vid porten två våningar ner luktar det unket från den blöta heltäckningsmattan.
 
 
Vi började dagen med att äta en engelsk vegetarisk frukost, därefter spatserade vi runt i stan innan vi sen gick till en italiensk finrestaurang vid namn Jamie Oliver. Kvällen avslutades med drinkar i en bar innan vi sen tog taxi tillbaka till lägenheten. 
 
Upp