Födelsedag på Kap Verde

Min födelsedag som nybliven 23 åring firade jag bortom kylan. Det är första gången som jag fyllt år utomlands. Det var så himla mysigt att fira under palmerna. Dagen tillbringades först en stund vid poolen, sedan vid havet och däremellan blev det drinkar och god mat och massvis med bad. Kvällen var så otroligt fin, en nyans av svag rosa och lila sveptes över himlen. Helt makalöst vackert!
 
 
 
 
Höjdpunkten av allt den dagen var att vi fick se små sköldpaddor. Små bebisar som precis vaknat upp och ska ut i den riktiga världen. Deras bo ligger på stranden i skyddat läge så ingen råkar kliva eller störa dom. Bebisarna transporterades i hinken för att sedan släppas ut i havet. Detta är alltå ett projekt som drivs just för att hjälpa sköldpaddorna till havet. Om man ville så kunde man adoptera en bebis eller ett helt bo för en valfri summa. Vilket både jag och Lelle gjorde och pengarna går till det här projektet. Vi fick döpa och bestämma födelsedag åt sköldpaddorna vilket vi sedan fick ett dipom på. Döpte min till October. 
 
 
När alla adoptioner var klara fick de som ville följa med ner till havet och titta på när sköldpaddorna går mot havet. Dom la ner hinken, välte den försiktigt och lät dom små krabaten kravla sig ner till vattnet. Det var så otroligt roligt att se det. Så små och söta och har ett helt liv som väntar och ett hav att utforska. Solnedgången gjorde allting så perfekt och detta är helt klart en oförglömlig kväll. 
 
Upp