En vandring till Vondelpark

Vi började dagen med att äta mycket till frukost i frukostbuffén då vår plan var att ta oss till Vondelpark. Vondelpark är en stor park som finns här i Amsterdam. Det var riktigt blåsigt och kallt idag även om solen kikade fram då och då och det gjorde att vi kände oss ordentligt frusna. Måste bara säga att det är så skönt att ha google maps på telefonen, för det underlättar så otroligt mycket när man vill ta sig fram. Om något så sparar det tid! Fast vi har dock gått åt fel håll några gånger trots google maps.
 
 
 
Vi gick förbi en mysig liten marknad som sålde lite allt möjligt men mest frön och lökar. Det är ju dags att så nu!
 
 
Sedan kom vi fram till ett annat mål vi hade och det var till denna sevärdhet! Svårt att fota om man inte är där nattid. Turister stod på kö framför bokstäverna för att fotas.  
 
 
Bland annat Lelle.
 
 
 
 
Efter mycket gå gå gå kom vi fram till Vondelpark. Vi gick inte längre in i parken än så då vi var helt frusna. Så vi bestämde oss för att gå till vårt favoritställe och äta som ligger i en byggnad vid torget. Jag älskar för övrigt namnet Vondelpark, så himla fint.  
 
 
 
Såg ett fint hus bredvid Vondelpark som jag gärna skulle vilja flytta in i med Sam. Det känns som jag fotar mindre och mindre vid varje resa, men jag känner att jag vill leva för stunden och inte försöka fånga det på bild varje gång.
 
2017 Nederländerna | Amsterdam, Frihet, Nederländerna, Rijksmuseum, Travel | |
#1 - - Sarah:

fina bilder

Upp