Tankar om England

» England är ett jättefint land. Jag skulle verkligen vilja bo centralt i London något år eller så. Alla fina parker, stora byggnader, intressanta människor, språket, mysiga pubbar, jobbmöjligheter.. det finns så mycket att upptäcka. Lika mycket som jag vill till storstaden vill jag prova på att bo i en by, fast kanske i Skottland eller Irland för dialektens skull. Det skulle vara roligt att ta ett år där och bara upptäcka landet och koncentrera sig på att bli flytande i engelska.
 
» Det jag reagerade på när jag väl kom till England var dock att det var väldigt skräpigt och igenvuxet på vissa ställen och det var jag inte beredd på. I Motala där jag kommer ifrån så trimmar kommunen de flesta gräsplättarna, drar bort ogräs, tömmer papperskorgar ofta och sätter ut vårblommor. Här såg det väldigt visset ut på vissa platser, som om ingen tog hand om det.
 
» Kranvattnet i England smakade så otroligt mycket klor. Jag fick hålla för andan när jag drack för att undvika smaken. Kändes ibland som jag drack bassängvatten. 
   
» Visste ni att det fanns mjölkbilar som levererar mjölk där? Kanske inte gäller hela landet, men i Manchester såg vi allt en gullig liten orange mjölkbil köra runt med mjölkförpackningar. 
 
» Det engelska språket och jag? Haha. Det gick faktiskt bra. Bättre än väntat men jag behöver öva mer. Jag blir så stressad när jag inte förstår ett ord och då förstår jag automatiskt inte meningen. Istället börjar jag hacka och ha mig för att få fram något, när det egentligen är bättre att ta det lugnt och låta tankarna ta fram orden i sin takt. 
 
» Jag har ju alltid haft en bild i mitt huvud av hur London ser ut. Men när vi åkte lite utanför centrala London och kom till de riktigt skräpiga områdena så fick jag en shock. Man skulle kunna kalla det för en 'förort' till centrala London och det var så skräpigt och trasigt.. Vissa gator såg inte alls trevliga ut. 
 
#1 - - Julia:

Vill också resa bort ett år! Har planer på Skottland!<3

Upp