The 1975 LIVE

8 april 2016
 
Onsdagen var helt amazing. Jag kan inte beskriva känslan när jag såg dem alla, en efter en, komma upp på scenen. Inombords skakade jag och tårarna bara rann. Allting var så braaaaa och jag bara älskar älskar älskar. Lidia och jag åkte till hjärtat av Sverige för att se Manchesterbandet The 1975 live. Vi möttes upp i Norpan och åkte med SJ-tåget till huvudstaden. Turligt nog är Lidia en duktig navigerare så vi hittade snabbt till vandrarhemmet. Vi började köa två timmar innan och kön var ENORM. Det var så fuccing kallt och vi började fråga oss själva om det var värt det. Har aldrig frusit så mycket i mitt liv, under en så lång tid. Efter ett tag började insläppet och alla började springa in. Vi försökte springa med så gott vi kunde. Vi insåg efter vi väl sett hela showen att det var värt att halvt frysa ihjäl för att se dem live.
 
Gillar hela den här grejen med att vara en fattig student som åker till Stockholm med en braa vän för de sista CSN-pengarna för att se ett band vi båda älskar. Att bo på ett halvsunkigt vandrarhem i världens minsta rum och att leta efter billiga matställen. Den där resepulsen finns det en charm i.
 
 
9 april 2016
 
I torsdags efter vi checkat ut från vandrarhemmet gick Lidia och jag till Espresso House på Drottninggatan och åt frukost. Så himla mysigt. Efter det stämde vi träff med Ludvig, han jag träffade genom språkresan till Japan 2011 som jag även åkte med till Japan igen med, 2012. Vi hade inte så mycket tid till att prata men det blev att catch'a upp alla fem åren på en och en halv timma.. men roligt var det! Nu är jag tillbaka i Motala igen efter två dagar i huvudstaden och har -72kr på kontot, rip. Helt oförglömligt och ytterligare minnen att leva vidare på.  
 
Upp