Artis Royal Zoo

Vi besökte ett zoo! Jag vet inte riktigt vad jag tycker om zoo'n egentligen eftersom jag aldrig riktigt funderat på det. Givetvis tycker jag verkligen att alla djur ska vara ute i det fria men så som det ser ut idag med illegal jakt, förstöring av skog (djurens hem) och klimatförändringar.. vart ska djuren ta vägen? Sedan så finns det ju givetvis bättre zoon och sämre zoon.. Jag kommer nog aldrig att vara för ett zoo, iallafall så som de ser ut idag. Att bli tittat på, fotograferad och vara i en stressig miljö med trafikljud och högljudda människor. Däremot om det istället hade varit ett djurreservat hade det ju  varit en helt annan sak. Hur som helst så tycker jag att Artis Royal Zoo var helt okej. Det såg trångt ut i vissa burar dock.
 
 
 
 
 
Bilden över girafferna är bara så himla sorglig :(

 
 
 
 
 
 
#1 - - Julia:

TURTLE!!!

Svar: KAWAII RIGHT
Andrea Törnell

#2 - - JULES☆BLOG:

HAAAAI!

Upp