Coffee Shop

En grej på min bucket list var att besöka en coffee shop i Amsterdam. Vår plan från början var att besöka The Green House men när vi väl stod utanför var det smockfullt med människor. Det gick inte ens att komma fram till dörren så vi gick vidare, runt i Red Light och vandrade längs gatorna. Red Light var sjukt och där stannade vi inte länge. Där var det bara män, i alla åldrar, som ragga :-) och så vi två. 
 
En brittisk kille stannade oss under vandringen och sa att det var udda med att två tjejer väljer att resa till Amsterdam hah..
 
Efter en stund av promenad hittade vi ett litet kafé, så vi gick in. Det var väldigt litet och rummet var långsmalt med max sex bord. Det var inte många där inne, antagligen eftersom det låg utanför Red Light och centrum där de största coffee shopsen ligger. Skön musik spelades, miljön var väldigt stillsam och alla människor var väldigt lugna. Alla satt stillsamt vid sitt bord med sina vänner och svävade för sig själva. Ingen höjde blicken när någon annan kom in. Även personer som joinade sina vänner utan att själva röka slog sig ner.
 
Killen bakom disken frågade oss om ID. Efter en titt var det fritt fram att välja ur menyn. Jag hade ingen större koll på sånt och tog bara det första jag såg. Riktigt nice var det. Det kändes så lustigt att ena sekunden är man i ett land där något är strikt förbjudet. Sen reser man två timmar och där är det förbjudna, helt acceptabelt.
 
#1 - - Lili:

Älskar detta inlägg! Gräs är väldigt skönt och har många gånger dessutom öppnat mina sinnen och fått mig att inse saker om mig själv som alkohol aldrig kunnat hjälpa mig med. Av alkohol blir jag bara antingen sjukt jobbig och skränig, eller trött och deppig. Tycker också att de miljöer där alkohol finns ofta är väldigt stressande, det är mycket skönare att sitta och röka med några lugna typer. Har aldrig träffat en våldsam stoner. Däremot många våldsamma alkoholberusade. Blir så himla glad av att någon vågar skriva öppet om detta i sin blogg. Tack!

Svar: Jag kan verkligen relatera till det du skrivit! Finner själv alkohol och dess miljö både stressig och otrygg många gånger. Föredrar själv växter framför alkohol men eftersom man bor i Sverige så blir det automatiskt att jag avstår från bägge, då gräs är olagligt och alkohol för det mesta bara är äckligt. Jag blir också glad över att inlägget gillas! :D Det är ju lite blottande faktiskt.. men sen så vill jag ändå visa att man kan välja annat än alkohol eller inget. Tack själv!
Andrea De la Zerna

Upp