Närcon Vinter 2015

(22 februari 2015)
 
Spontanbokade en biljett till sista dagen för Närcon Vinter 2015 två dagar innan och mötte upp min nyfunna vän Julia precis innan vi stämplade in. Jag hade inte ens någon aning om vart det låg. Turligt nog hittade jag ändå trots att jag tappade bort mig. Random och spontant, precis som jag gillar det. Jag har aldrig varit på ett konvent innan då jag aldrig känt någon med samma intresse. Förstår inte hur jag kan ha missat detta så länge. Jag fick uppleva japansk populärkultur på nytt, fast på ett annorlunda sätt.
 
I spontaneously booked a ticket to the last day of NärCon Winter 2015. Just two days before, and also without a clue where the event even took place. I met my new friend Julia and we had so much fun! How could I've been missing out this kind of anime event? But late is better than never.

 
En så otroligt lyckad dag med andra ord, kände mig så lycklig och glad för första gången på länge. Fick se coola skapelser och träffa på så roliga människor. Människorna är så mycket mer öppnare där och vågar bjuda på sig själva. Det blir troligtvis Närcon för oss i sommar igen, alla tre dagar, och då ska vi cosplaya!!
 
Incredibly fun day. I felt both joy and happiness for the first time in forever. We met so many cool and talented people who showed their creativity in different forms. People attending this kind of event are so much more open. Love it. Julia and I decided to engage in cosplay so we're gonna attend NärCon this summer!!

 
Tack Julia för den här dagen, det var så kul att träffa dig!
Och jag hade det så roligt! ♥
#1 - - JULES☆BLOG:

Aww, fina du! Håller själv på att skissa för fullt ^^

Upp