Jordbävning och tyfon

Vaknade av en jordbävning i morse, så strömmen fungerar inte riktigt som den ska i hela Cebu. I natt var det tydligen en tyfon som härjade här också.

Jag går upp minst fem gånger om nätterna nu då jag vaknar av att det kliar så mycket. Det värsta är att mammas allergi har brutit ut nu och är ännu värre. Mitt börjar äntligen läka men hela jag känner mig och ser fortfarande ut som en köttremsa. Tycker så synd om min mamma, hon lämnade hotellet i morse med sin syster och begav sig till sjukhuset. Får man en rejäl allergiattack och inte har rätt mediciner vid tillfället det brutit ut kan det bli en dödlig utgång. Jag hade turen att få hit en läkare snabbt till hotellet med alla mediciner.
 
 
Vi åkte till Boracay med ett litet plan, ett propellerplan. Jag har aldrig suttit i ett sånt litet plan med så några människor. Vi var max 6 passagerare.. haha. Flyget tog bara 45 minuter från Cebu till paradisön Boracay. Sedan så åkte vi en liten båt som tog runt 10 minuter till själva hotellet.
 
 
Här är det första hotellet i Boracay vi bodde på i ett dygn. Tog inga bilder då jag var som sjukast och inte orkade gå ut. De byggde om precis överallt och det var tjockt med damm i luften.
  
 
Tog inte många bilder på sista hotellet heller, men här är en. Hotellet var mindre men låg närmare till havet. ♥ Min systers iPhone gick mystiskt sönder av någon anledning. Den är sprucken på baksidan också, haha rip. Vi tror att det är städerskan som kanske råkat vifta till täcket eller något så den gått sönder. Men vi kommer iallafall inte att säga till. 
Upp